Gouden oogappel voor Riet Geurts

Riet Geurts-Van Erp uit Huisseling heeft afgelopen zondag een Gouden Oogappel ontvangen, een onderscheiding van de gemeente Oss. Riet kreeg die voor haar onmisbare rol in de Huisselingse gemeenschap. Niet lullen maar poetsen, is haar motto.

Wethouder Hilde de Wit–van der Zanden reikte de onderscheiding uit in de Lambertuskerk in Huisseling om 12.30 uur. Dat gebeurde na de zondagsmis, waar Riet bij het koor zingt.

Riet is zeer actief, met talloze activiteiten draagt ze bij aan de gemeenschap in Huisseling en Ravenstein. Ze zingt al 36 jaar in het Huisselings Gemengd Koor, sinds de jaren 80 helpt ze bij het schoonhouden van de Sint Lambertuskerk en is ze sinds 2019 hulpkoster. Ze is daarnaast lid van de kerngroep Goede Doelenweek en was actief bij de KBO Ravenstein met kookworkshops.