Op naar Ravenstein, wat is er te doen in oktober

Expositie Ravensteinse Fotodagen
In de Garnizoenskerk kunt u deze expositie bezoeken op donderdag 10 oktober tot en met zondag 13 oktober. Vanaf 11:00 uur tot 17:00 uur kunt u de werken bekijken. Het thema dit jaar is: Portretten. Naast dat u natuurlijk kunt genieten van de verschillende portretten die tentoongesteld worden, kunt u ook deze mooie kerk eens goed bekijken. Daarnaast zijn er exposanten en juryleden aanwezig, die klaar staan om het een en ander uit te leggen.

,

Atelier Creapoelka - Workshop Mindfull beeldhouwen

Op dinsdag 1 oktober bent u van harte welkom bij de workshop Mindfull beeldhouwen.

De workshop begint om 10:00 uur en duurt tot 17:00 uur.

Het adres van het atelier is: Kleine Poelstraat 7 5354 KD Demen (Ravenstein)

www.creapoelka.nl/stilte-in-beeld  www.creapoelka.nl/beeldhouwen  - info@creapoelka.nl - tel 0486-416172

De Ravensteinse Kwis

De tiende editie van de Ravensteinse Kwis vindt dit jaar plaats op zaterdag 5 oktober met natuurlijk een afsluitende feestavond in Soos Madhouse. Ook dit jaar werken we met boekjes die op vaste tijdstippen moeten worden ingeleverd.

Smederij Verhoeven

Op zaterdag 5 oktober is de smederij aan de Landpoortstraat 19 te Ravenstein geopend van 13.00 tot 16.00 uur.

Er is een smid aan het werk bij het brandend smidsvuur.

Info: info@smederijverhoeven.nl of kijk op www.smederijverhoeven.nl

Korenfestival

Mix Of Music presenteert op zondag 6 oktober het Korenfestival. Medewerking wordt verleend door Vocal group Crescens uit Berghem, Koor La Orfeon uit Heeschwijk-Dinther, Smartlappenkoor De Sluiszangers uit Macharen en natuurlijk Mix Of Music uit Ravenstein. Dit evenement vindt plaats in Vidi Reo. Het adres van Vidi Reo is: Van Kesselplaats 1 in Ravenstein. De zaal gaat open om 12:00 uur en de aanvang is om 13:00 uur. De toegang is gratis.

Stichting Cultuur Ravenstein concert: Duo Heemsbergen en Van Jaarsveld

Op zondag 6 oktober treed dit Duo op. Angélique en Nicole vormen ruim 15 jaar een duo. Hun 10-jarig jubileum bekroonden zij met het uitbrengen van een cd met werken van Johannes Brahms, Francis Poulenc en Gerald Finzi. In deze muziek én in de samenwerking tussen Angélique en Nicole staan muzikaal samenspel en een gelijkwaardige rol voor piano en klarinet centraal. Bij ons in de Garnizoenskerk brengen ze een gevarieerd programma: Dit optreden vindt plaats in de garnizoenskerk in Ravenstein en de aanvangstijd is 15:30. De toegansprijs is 12,50 euro. Jonger dan 18 dan is de toegang gratis.

Uitstapje vrijwilligers Toeristisch Informatiecentrum Ravenstein

Op maandag 7 oktober is er een uitstapje voor de vrijwilligers van het TIR. Het TIR is daarom gesloten vanaf 13:00.

Expositie Ravensteinse Fotodagen 2024

Op donderdag 10 oktober tot en met zondag 13 oktober kunt u genieten van de expositie in de Garnizoenskerk in Ravenstein. Vanaf 11:00 uur tot 17:00 uur kunt u de resultaten bekijken. Het thema dit jaar is: Portretten.

Lokatie: Garnizoenskerk, Servetstraat 1 in Ravenstein

Tweede kans winterkinderkledingbeurs

Op vrijdag 11 oktober vindt de beurs plaats in de gymzaal van de basisscholen aan de Stationssingel 8 te Ravenstein. De verkoop van gedragen winterkleding is van 20:00 - 22:00 uur. Tweede hands kinderkleding maat 80-188. Entre is gratis.

Info: kinderkledingbeursravenstein@outlook.com

MTB-tocht Herpen

Op zaterdag 12 oktober wordt er weer een MTB-toertocht georganiseerd in en om Herpen. De start is tussen 08:00 en 10:00 op het Allard van Herpenplein. Inschrijven kan op: www.fietssport.nl

Struintocht Rondje Keent

Brabants Landschap organiseert op zondag 13 oktober deze tocht in de uiterwaarden van de oude Maasbocht tussen Ravenstein en Grave, door de natuur over onverharde paden. Bijzondere aandacht in deze wandeling met gids is er voor de lentenatuur, Taurossen en Exmoorpony's.  Het startpunt is om 10.00 uur bij het infopunt, duur ≈ 1½ uur. Parkeren kan op het terrein van het infopunt en deelname is gratis, vrije gift mag. Aanmelden is niet nodig. Prijs: Vrijwillige bijdrage.

Open stadswandeling

De Heemkundekring Land van Ravenstein organiseert deze wandeling op zondag 13 oktober.

Aanmelden 14.00 uur bij het Raadhuis in Ravenstein. Kosten € 4.00 p.p.

Info: 06-36000252 - www.heemkunderavenstein.nl - stadswandelingen@heemkunderavenstein.nl

Smederij Verhoeven

Op zaterdag 19 oktober is de smederij aan de Landpoortstraat 19 te Ravenstein geopendvan 13.00 tot 16.00 uur.

Er is een smid aan het werk bij het brandend smidsvuur.

Info: info@smederijverhoeven.nl of kijk op www.smederijverhoeven.nl

Lieske's Ravenna's Party

Op zaterdag 26 oktober houden de Ravenna's hun Party in Vidireo. Toegang vanaf 20:00 uur.

Lokatie: VidiReo van Kesselplaats 2, Ravenstein

Meer informatie

Op onze website kunt u nog meer informatie vinden over de evenementen. Kies voor agenda en klik vervolgens op kalender.